چگونه سالن پرورش قارچ دكمه اي بسازيم؟

مطالب مفيد درمورد پرورش قارچ

قارچ، در سرتاسر جهان محبوب، سالم، غني از مواد مغذي محيطي بوده و از همه مهم تر خوشمزه مي باشد. با اين حال پرورشقارچ دكمه اي نيازمند يك سري تجهيزات و مراكز توليد است.

 از زمان هاي باستان، در مناطق و آب و هواي خاصي اقدام به توليد و پرورش قارچ دكمه اي مي شده است مانند مناطق سنگي كه از نظر طبيعي ايده آل باشند، امروزه صنعتي شدن ماشيني موجب شده است تا كشت و فراوري قارچ نيز به صورت صنعتي باشد. در حال حاضر، توليد، فراوري و بازار يابي به سرعت يافته است. با اين حال فرايند برداشت هنوز يك فعاليتي است كه بايد با دست صورت گيرد.

 قارچ مي تواند در داخل كمپوست رشد داده شود بسياري از شركت ها اين كمپوست را از كاه، كود مرغي، اسب، گچ و آب توليد مي كنند. كمپوست در تونل هاي كمپوستي مخصوص توليد مي شود. اين تونل ها از بتون ساخته اند و در برابر آب غيرقابل نفوذ هستند.

 قارچ ها از طريق هاگ يا اسپور تكثير مي شوند. اسپور ها در درون ميسيليوم جوانه زني مي كنند. سپس هيف هاي قارچ به سرتاسر كمپوست نفوذ مي كند. كمپوست هاي بارور شده با اسپور قارچي به مراكز توليد قارچ و دستگاه ها برده شده و با مالچ پوشش داده مي شوند. باكتري هاي موجود در محيط رشد به تبديل شدن ميسليوم به قارچ كمك مي كنند.

ادامه وويدئو : كليك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.