نحوه پرورش قارچ دكمه اي

مطالب مفيد درمورد پرورش قارچ

جهت موفقيت در پرورش قارچ دكمه اي نبايد از آموزش غافل گرديد و همزمان با توسعه صنعت قارچ دنيا، پيشرفت نمود. در اين ويدئو كه توسط ديتا قارچ ترجمه و زيرنويس شده است، مراحل رشد و پرورش قارچ دكمه اي تا برداشت و فلش ها را مشاهده مي كنيد.

كمپوست به سالن هاي پرورش قارچ دكمه اي وارد مي شود و به داخل قفسه هاي قارچ حمل مي شود، زماني كه خاك پوششي كه مي رسد به صورت لايه اي بر روي كمپوست قرار مي گيرد. خاك پوششي براي رشد و تشكيل اندارم قارچ ها ضروري است و آب ريسه و ميسيليوم را نگه مي دارد.

سطح كمپوست يك لايه ۵ سانتي متري از خاك قرار مي گيرد، بعد ار آن خاك پيت رافلينگ مي شود تا رشد تحريك شود، سپس سطح بستر آبياري مي شود در حالي كه دما در ۲۵ درجه سانتي گراد نگه داشته مي شود، بعد از يك هفته دما را پايين مي آورند و هواي تازه را وارد مي كنند، اين فرايند منجر به تشكيل اندام بارده قارچ و شكل گيري قارچ ها مي شود.

دو هفته بعد از پر كردن سالن هاي پرورش قارچ از كمپوست، قارچ ها بايد با دقت توسط دست برداشت شوند، ته ساقه هاي قارچ بريده مي شود و قارچ ها در سبدهاي مخصوص قرار مي گيرد، قارچ هاي برداشت شده به يخچال ها منتقل مي شوند تا تازه بمانند و براي جمع آوري آماده شوند.

آبياري بين فلش ها لازم است و پس از يك هفته دومين فلش ظاهر مي شود و در سومين هفته هنوز فلش ديگري ظاهر مي شود، سرانجام كمپوست خالي از موادغذايي مي شود و بايد از بين برود.

همه چيز در تونل هاي پرورش قارچ به طور كامل شسته مي شود، توليد قارچ نيازمند حفظ پاكيزگي و تميزي است و اين به پيشگيري از حمله بيماري ها به محصول كمك مي كند. تونل استريليزه مي شود و با بخار ضدعفوني مي شود و براي كمپوست جديد آماده مي شود و در نهايت فرايند توليد از ابتدا تا انتها ۶ هفته طول مي كشد.

ويدئو : لينك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.